Filmtip! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van denhaag - WaarBenJij.nu Filmtip! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van denhaag - WaarBenJij.nu

Filmtip!

Door: Erwin

Blijf op de hoogte en volg

12 Januari 2009 | Nederland, Amsterdam

Kreeg onderstaande filmtip van een collega en zag dat hij voor het laatst draait deze week. Ikzelf kan alleen vanavond 19.00 - heeft er iemand zin om mee te gaan?

Hoofdtekst:

Deze film mag je niet missen! Als je dit ziet weet je weer precies waarom het best buffelen is in het onderwijs.... ENTRE LES MURS Al na tien minuten heb je het gevoel zelf in de klas te zitten bij deze verfilming van het gelijknamige boek van de Parijse leraar François Bégaudeau. Hij speelt de hoofdrol en ook de leerlingen zijn gewone leerlingen. François is leraar Frans op een middelbare school in een ´moeilijke´ wijk. Culturen en denkwijzen botsen vaak met elkaar in het klaslokaal, dat een afspiegeling is van de hedendaagse maatschappij. Hoe vermakelijk en inspirerend leerlingen soms kunnen zijn, hun gedrag kan tevens elk enthousiasme van een onderbetaalde leraar dempen. François staat op respect en aandacht, maar hij aarzelt ook niet om zijn leerlingen uit te dagen in stimulerende polemieken. Hij verbaast zijn leerlingen met zijn openheid en oprechtheid, maar ze kunnen het niet nalaten zijn democratische methodes en ethiek stevig op de proef te stellen. Draait (oa) in Filmhuis Den Haag, Utopolis Zoetermeer en Louis Hartlooper Complex Utrecht.

  • 12 Januari 2009 - 12:20

    Gijsje:

    Ik heb er ook goede verhalen over gehoord, maar vanavond gaat mij niet lukken. Ik ga wachten tot hij op DVD is.

  • 12 Januari 2009 - 15:32

    Marieke:

    Lijkt me een interessante film! Maar vanavond gaat ook voor mij niet lukken.

  • 12 Januari 2009 - 16:22

    Erwin:

    Gaat mijzelf toch niet meer lukken om de film te halen :s. Wacht ook maar de DVD af.

  • 12 Januari 2009 - 21:35

    Erwin:

    Verkeerd gekeken, hij schijnt ook nog volgende week te draaien en bovendien op acceptabeler tijdstippen (21.45). Ik kan vrij a.s. of volgende week di/ do. Heb in het parallelle mailuniversum nog wat mensen de tip gestuurd, ik laat het ook nog even van de reacties daar afhangen wanneer ik ga. Hopelijk heb ik het nu ingewikkeld genoeg gemaakt ;)

  • 13 Januari 2009 - 08:46

    Marieke:

    Ik hou het in mijn achterhoofd..
    Nog een andere filmtip: Slumdog millionaire! Zo mooi!

  • 13 Januari 2009 - 10:01

    Marnis:

    Leuk, ik kan vrijdag of volgende week donderdag.

  • 13 Januari 2009 - 13:30

    Tomas:

    Altijd goed, een echte filmtip. Klinkt interessant. Vrijdag kan ik.

  • 14 Januari 2009 - 11:57

    Erwin:

    Ik ga vrijdag en Gijs, Lodewijk, Arjan, Jelle en Esther gaan iig ook mee. We eten van tevoren in de Boterwaag (19.00). Willen jullie ook mee eten?

  • 14 Januari 2009 - 13:19

    Gijsje:

    Ik kan vrijdag helaas niet mee! Wacht ik toch maar de DVD af!

    Veel plezier.

    Groetjes Gijsje

  • 14 Januari 2009 - 14:49

    Marnis:

    Ik eet graag mee, gezellig!
    Heb jij kaartjes gereserveerd Erwin, of moeten we dat zelf nog even doen?

  • 14 Januari 2009 - 15:35

    Erwin:

    Ik zal uiterlijk morgen kaartjes en Boterwaag reserveren, wacht nog een paar reacties af.

  • 14 Januari 2009 - 16:43

    Wouter:

    ik doe ook mee!!

  • 14 Januari 2009 - 17:39

    Marieke:

    Lijkt mij ook leuk!

  • 14 Januari 2009 - 19:46

    Mirjam En JW:

    Voor ons zit het helaas niet in om mee te kijken.

    Veel filmplezier iig!

  • 14 Januari 2009 - 21:39

    Tomas:

    Ja, ik eet en kijk graag mee.

  • 15 Januari 2009 - 10:47

    Theo:

    Ik kan niet! Ik ga in Amsterdam mijn grieperig vriendinnetje gezelschap houden... Slumdog millionaire is idd een aanrader!!

  • 15 Januari 2009 - 11:19

    Erwin:

    Ik heb vrijdag 19u bij de Zwarte Ruiter gereserveerd (Boterwaag zat vol) voor Marnis, Marieke, Wouter, Tomas, Gijs, Arjan, Lodewijk, Jelle, Esther en ik. Gezellie!

  • 15 Januari 2009 - 11:22

    Erwin:

    En kaartjes heb ik ook gereserveerd en haal ik van tevoren op.

  • 15 Januari 2009 - 12:50

    Marnis:

    Super, dankje Erwin!

  • 16 Januari 2009 - 07:52

    Lenny:

    Hee, even een weekje mailverkeer op de site gemist geloof ik..

    Lijkt me leuk om mee te gaan, zowel eten als de film... Erwin, kan dit nog??

    xx

  • 16 Januari 2009 - 08:08

    Lenny:

    Oeps.. sorry! Iets te snel gereageerd, ik kan er toch niet bij zijn.

    Misschien dat ik later op de avond na de film nog even aansluit.. als er dan nog iemand in de stad is natuurlijk. Maar ik bel wel even dan!

    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 164972

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: