2e Kerstdag - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van denhaag - WaarBenJij.nu 2e Kerstdag - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van denhaag - WaarBenJij.nu

2e Kerstdag

Door: Gijsje

Blijf op de hoogte en volg

18 December 2010 | Nederland, Scheveningen

Hallo allemaal,
De tijd vliegt en de witte kerst staat voor de deur. 2e kerstdag komen er 16 of meer mensen naar Scheveningen. Super gezellig, maar wel een beetje veel om een kerstdiner voor te maken. Dus wilde ik voorstellen om de kerst in Spaanse sferen af te sluiten.
Ik zal een paella, een tortilla en een lekkere salade maken en zorgen voor vino, cerveza en carajillo.
Willen jullie ook allemaal een tapatje meenemen?

Om 4 uur trekken we de eerste fles wijn open!

Liefs Gijsje en Ruben

  • 18 December 2010 - 11:28

    Sara:

    Leuk! Ik ga van die lekkere dadels (met spek uit de oven) maken... En misschien ook nog iets met oesterzwammen. Hmmmm. Dat wordt smikkelen geblazen...

  • 18 December 2010 - 12:04

    Marieke:

    Dat lijkt me een heel goed plan. Ik heb wel zeer beperkte tijd en gelegenheid (ben de komende week elke avond weg en heb vrijdag en zaterdag ook kerstdiners), dus ik ga nadenken over iets simpels.
    Heb er zin in en ben zeer benieuwd naar jullie huis!

  • 19 December 2010 - 09:55

    Florian & Victoria:

    Ik wens jullie allemaal een smakelijke Kerst!

    Wij gaan kijken of er ook zoveel sneeuw ligt in de Alpen :-)

  • 19 December 2010 - 13:01

    Machteld :

    Oh, dat klinkt goed! Ik maak crostini met ansjovis en mijn bijdrage voor het toetje wordt een dadelkoek.

  • 19 December 2010 - 13:12

    Jeanine/Richard:

    Zeker wel! We gaan nog even bedenken wat we gaan maken. In elk geval iets zonder diertjes.

    We melden later nog wel even wat het wordt.

    Liefs J/Ries

  • 19 December 2010 - 13:27

    Gijsje:

    Ha allemaal, leuk dat jullie allemaal aan het denken zijn over wat je kunt meebrengen.

    We gaan met z'n allen aan een lange tafel zitten, dus wil ik jullie vragen je baksels en lekkernijen te verdelen over een aantal bakjes/bordjes/schaaltjes, zodat we ze overal op tafel neer kunnen zetten.

    Ook fijn dat jullie allemaal laten weten wat je maakt, dan zit er straks voor iedereen wat lekkers tussen!

    Fijne witte pre-kerst week allemaal!
    Liefs Gijsje

  • 20 December 2010 - 07:28

    Wouter:

    goed plan! wij gaan nog even nadenken welk gerecht we maken...

    Fam vos

  • 20 December 2010 - 20:09

    Mirjam En JW:

    Wij gaan 2e kerstdag naar 'Moord in de kerststal' van Arjan Ederveen en daarna bij m'n zusje eten.

    Wij wensen jullie ook een hele fijne witte pre-kerstweek en alvast heerlijke kerstdagen!

  • 21 December 2010 - 14:01

    Theo:

    Ik ben nog in conclaaf met familie maar ik denk wel dat ik kom (90% zeker). Moet nog bedenken wat ik maak, maar het wordt iets met ontzettend veel knoflook.

  • 21 December 2010 - 14:41

    Wouter:

    gemarineerde kloflookbollen?
    staan ook leuk in de kerstboom...!

  • 22 December 2010 - 09:20

    Jeanine:

    nou, heb er zin in! Wij maken rolletjes met pesto en gegrilde paprika én rolletjes met ei en basilicum. Nog nooit gemaakt....dus jullie zijn proefkonijn ;-)

    tot zondag!

  • 22 December 2010 - 10:33

    Tomas:

    zal ik dan mijn chocoladefontein uit het vet halen. Moeten mensen wel voor lopen, ik heb er maar één.

  • 23 December 2010 - 08:31

    Theo:

    Het is nu 100% zeker dat ik kom. Heb de knoflook al in huis!!

  • 23 December 2010 - 21:12

    Wouter:

    Wij maken worstjes in witte wijn.

  • 24 December 2010 - 11:36

    Marieke:

    Wij maken ook een tortilla, met chorizo

  • 24 December 2010 - 19:37

    Lenny:

    Ik ga morgen nog even een verse lading kookboeken doorspitten.. lang leve de open winkels op 2de kerstdag!

  • 25 December 2010 - 08:41

    Nick En Sara:

    Wij voegen nog cabrales (heel lekker kaasmengsel met cider) toe aan onze gerechten. We hebben al een flinke homp in huis... Nu maar hopen dat wij hem net zo lekker kunnen maken als in de spaanse tapasbar!

    Zullen we ook wat afbakbroodjes meenemen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Scheveningen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 165210

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: