Behoud Zuiderstrand?? - Reisverslag uit , van denhaag - WaarBenJij.nu Behoud Zuiderstrand?? - Reisverslag uit , van denhaag - WaarBenJij.nu

Behoud Zuiderstrand??

Door: Lenny

16 Maart 2009 | ,

Hee mensen,

Dit bericht las ik vandaag op ons intranet. Voor mij helemaal nieuw.., klopt dit? Zou niet zo best zijn..

www.behoudzuiderstrand.nl

De plannen van de gemeente Den Haag:
Het Zuiderstrand is een prachtig recreatiegebied met een schitterend strand en duinen, waar mensen uitwaaien, hardlopen, zonnebaden en onthaasten. Deze recreanten kiezen niet voor niets dit unieke stuk strand om te recreëren.
En dan niet te vergeten de kinderen die aan de water kant spelen en ravotten.
Voor de ouderen is er naast het zwemmen recreatie mogelijk, zoals Catamaran zeilen. Varen met behulp van de frisse zeewind.

Om deze frisse zeewind te vrijwaren van fijnstof en CO2 worden de huizen van de Duinstrip verwarmd door Zeewater (ZWWC) en electriciteit.

En nu: ......

Het consortium wenst een Cruise Terminal te bouwen ter grootte van de Binckhorst inclusief 400 luxe DUIN woningen naast de 1.200 overige! Is dit nu echt een aanwinst voor de Wereldstad aan Zee, een commercieel gedreven project door een Consortium? T.g.v. van de CT: 40 - 50 vrachtwagens voor personenvervoer per Cruise Schip, vrachtwagens van toeleveranciers plus auto's van +/- 1.800 extra woningen zullen fijnstof en CO2 verhogen. Betekent dit een einde van de frisse wind en vervaging de besparing door de woningen van de Duinstrip?

Wie wil dit? In ieder geval vele bewoners van Scheveningen en omringende gebieden NIET!

• 16 Maart 2009 - 17:55

Sara:

Bah! Waar kunnen we actie voeren tegen dit slechte plan?

• 17 Maart 2009 - 08:16

Gijsje:

Voor de passieve actievoerders kun je een petitie tekenen op www.behoudzuiderstrand.nl

Hier kunnen trouwens de actieve actievoerders ook terecht voor de actieplannen en kun je zien wat nu eigenlijk precies de plannen zijn.

• 17 Maart 2009 - 08:45

Wouter:

leve de CO2 uitstoot!

• 17 Maart 2009 - 10:59

Theo:

Interessant, weet iemand wat zo'n luxe DUIN woning gaat kosten?

• 17 Augustus 2009 - 05:42

Harry:

Altijd maar in verzet komen tegen elk plan. Het wordt tijd dat de regio grondig modern wordt gemaakt. Ik denk dat het een interssant plan is.